naslovnica

Objavljeno novo poglavlje knjige o kreativnosti u kontekstu razvoja

ožu 31, 2025 | Centar, Vijesti

U okviru istraživanja Centra za održivi razvoj kroz kulturu, IRMO-ova znanstvenica Daniela Angelina Jelinčić objavila je novo poglavlje u knjizi. Poglavlje pod naslovom From Everyday Creativity to Collective Development objavljeno je u knjizi Creativity 360 Degrees: Exploring the Dynamics of the Creative Industries in Southeast Europe u izdanju Emerald Publishing Ltd. Poglavlje se bavi samim pojmom kreativnosti, raspravlja o njezinoj individualnoj i kolektivnoj prirodi, mogućnostima mjerenja kreativnosti, te se na kraju stavlja u kontekst korištenja kreativnih industrija u teritorijalnom brendiranju s njegovim razvojnim prednostima.

Kreativnost je tema koja se naširoko istražuje zbog svog značajnog potencijala u primjeni na razvoj poduzetništva, otvaranje radnih mjesta, upravljanje kulturom, urbanu obnovu ili kulturni turizam. Ljudi su po prirodi kreativna bića i stvaraju kulturu u najširem smislu. Društvene konvencije ili strah od nepoznatog često mogu ograničiti ili spriječiti razvoj individualne kreativnosti. Individualna kreativnost povezana je s originalnošću, osobnim izričajem i inovativnošću, dok se u kolektivnom smislu može očitovati u poduzetničkim aktivnostima kreativnih industrija. Ranije su proizvodnju i distribuciju kulturnih sadržaja monopolizirale korporacije; međutim, s tehnološkim napretkom, umjetničke i kulturne sadržaje sve više kreiraju i distribuiraju korisnici koji postaju nositelji kreativnih industrija. Taj je pomak omogućio kulturi i umjetnosti da se oslobode strogih institucionalnih oblika i okvira. Poglavlje objašnjava tu dihotomiju iz neomarksističke i neoliberalne perspektive, zaključujući da su te dvije perspektive u biti lažna dihotomija jer se kreativnost i kreativne industrije ne mogu u potpunosti razumjeti unutar kategorija političkih ideologija. Iako kreativnost posjeduje intrinzične vrijednosti, ona je mjerljiva, a ima i ekonomske vrijednosti, koje ne treba zanemariti. Primjetan je trend brendiranja manjih gradova i nacija prema uspješnim globalnim modelima; međutim, pritom često zanemaruju vlastitu jedinstvenost, što dovodi do neprirodnog i umjetnog kulturnog dizajna.

Knjiga se može nabaviti na poveznici: https://www.emerald.com/insight/publication/doi/10.1108/9781836620846

Poglavlje je dostupno ovdje: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/978-1-83662-084-620251002/full/html

Pročitajte još

Skip to content