Anticipacija posjeta muzeju: uloga dizajna muzeja u anticipiranju hedonističkih ili eudaimoničkih iskustava dobrobiti

sij 21, 2025 | Centar, Vijesti

Asistentica u Odjelu za kulturu i komunikacije IRMO-a i doktorandica na Sveučilištu u Groningenu Marta Šveb Dragija, prof. dr. sc. Nina Hansen i prof. dr. sc. Martijn van Zomeren objavili su članak pod nazivom Anticipating a Museum Visit: The Role of Museum Design in Anticipating Hedonic or Eudaimonic Well-Being Experiences / Anticipacija posjeta muzeju: uloga dizajna muzeja u anticipiranju hedonističkih ili eudaimoničkih iskustava dobrobiti u časopisu Community & Applied Social Psychology, koji je indeksiran u bibliografskim bazama Scopus i Web od Science.

U tri socijalno-psihološka eksperimenta s hrvatskim i američkim ispitanicima, autori su proučavali kako opis dizajna muzeja utječe na očekivanja dobrobiti i emocionalnog iskustva posjetitelja. Rezultati su pokazali jasnu razliku između očekivanih eudaimonskih i hedonističkih iskustava posjeta. Eudaimonski dizajn muzeja potaknuo je, uz pozitivne osjećaje, složene emocionalne reakcije, uključujući suosjećanje, strahopoštovanje, tugu i krivnju, dok su hedonistički dizajnirani muzeji poticali osjećaje užitka i opuštanja. Ovi rezultati naglašavaju važnost opisa dizajna muzeja za potencijalne posjetitelje kako bi se bolje usmjerila njihova očekivanja, što ima značajne implikacije za suvremene teorije dobrobiti i emocija, kao i za praksu muzejske prezentacije.

Cijeli članak dostupan je na sljedećoj poveznici: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/casp.70025

Pročitajte još

IRMO znanstvenica na međunarodnom webinaru

IRMO znanstvenica na međunarodnom webinaru

Marta Šveb Dragija, znanstvena asistentica, sudjelovala je kao panelistica na međunarodnom webinaru "The Future of Cultural Tourism", organiziranom povodom promocije istoimene znanstvene knjige u izdanju Channel View Publications. Zajedno s dr. sc. Danielom Angelinom...

Skip to content